Volgers

maandag 22 november 2021

De Kunstcommissie

De Stichting Kunst & Cultuur te Wijhe probeert in coronatijd wat mogelijkheden te scheppen voor culturele ideeën. Via Rianne HvD kwam ik daar terecht met mijn idee om liederen uit te voeren en daar wilden ze een gesprek over hebben. Daarom schoof ik aan bij de vergadering. Het werd snel duidelijk dat er wel geld is, maar steeds te weinig. Je moet dus zelf bijdragen. Dat is ok als er andere inkomsten tegenover staan zoals entree gelden. Maar de allervriendelijkste heren lieten wel doorschemeren dat er in Wijhe weinig animo is voor dit soort specifieke cultuur. Bovendien willen zij vooral 'fusion', dus dat er verschillende disciplines samenwerken. Hun rol is het in contact brengen van dergelijke mensen, en het wijzen op manifestaties waar die samenwerking zou kunnen. 

Toen ik daar later eens over nakauwde, leek het me toch vooral dat ikzelf heel veel werk zou moeten steken in het trekken aan een halfdood paard, om uiteindelijk zelf een flink deel van de kosten te mogen dragen. Vind ik het zoveel waard dat mijn liederen hier klinken? De haast is er wel uit nu, bij mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten