Volgers

woensdag 17 november 2021

Nijverdal Holten

De Canadezen liggen hier

oude lanceerplaats
Eef had maandag deze etappe gelopen en roemde over de prachtige herfstkleuren. Vandaag zou ik niet zijn gaan wandelen, maar mijn pianolerares zegde de les af en het bleek mooi weer te worden. Dus om kwart voor tien stond ik in Nijverdal en liep een zelfgemaakte route, dus niet het Pieterpad. Die leidde dwars door de bossen en velden. Veel oorlogsherinneringen hier: een oude V1 lanceerplaats, een zuil voor de Nederlandse gevallenen en uiteindelijk nog langs de Canadese begraafplaats van Holten. Er was helemaal niemand in het bos waar ik liep, een heerlijk verstilde dag. En omdat ik de pas erin hield en vroeg was begonnen, kon ik op mijn gemakkie de trein van 13.09 halen. Om iets na tweeën was ik op station Wijhe. Ik zwierde naar huis met een extra fiets aan de hand en kon thuis aan de thee.

herdenkingszuil
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten