Volgers

vrijdag 12 november 2021

Vroeg naar Heeten

Kameel in de wei
Vandaag was er prachtig herfstweer voorspeld en ik had eens naar de mogelijkheden gekeken. Van Heeten naar Lettele leek me wel wat, een km of 16 door het half open land. Ik kon met de bus naar Heeten, maar dat kon om 10 uur en duurde dan ruim een uur. Ook kon ik om half negen, en dan duurde het 38 minuten. Daarom besloot ik deze keer maar eens vroeg te gaan, ongeacht de restrictie van het abonnement; ik hoefde alleen naar Olst en daar een busje naar Heeten. Dus stond ik om 0915 al bij de kerk in Heeten. De wandeling was in dit weer prachtig. Mooie uitkijkjes op kleurige boomtoppen, groene weilanden omzoomd door bos of watertjes, boerderijen eenzaam in de verte, en lanen met enkel berken waarnaast de stoppels van het geoogste mais prijkten. Een vooruitziende boer had maar vast een kameel aangeschaft voor de te verwachten hete zomers. Ook kwamen er flinke stukken door bos in voor. Heerlijk om zo door de natuur te banjeren. Ik kwam niet veel mensen tegen, maar wie er was, was goedgehumeurd.

Door het vroege begin en doordat ik in Lettele precies de bus kon halen, was ik om half twee al weer thuis. Daar had ik genoeg tijd om wat spullen bij elkaar te pakken voor de reis naar De Bilt, die ik aldus een dag eerder ondernam dan ik eerst van plan was. 
Zware trekkers maken
diepe sporen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten