Volgers

zaterdag 6 februari 2021

Jam voor Tycho

Tycho is ongelukkig jarig, dus van vieren komt het er eigenlijk nooit van. Maar de laatste jaren zorg ik dat hij voor het eind van het jaar een kadootje krijgt. Deze keer deed ik er nog een klein kadootje bovenop: hij kreeg twee potten zelfgemaakte jam van me. Dat is jam van frambozen, bosbessen en bramen en, dat mag ik wel zeggen, bijzonder gelukt. Het was er nog niet van gekomen om die langs te brengen; dat ging vandaag gebeuren. Het was nog steeds prima weer, beetje miezerig maar niet koud. Zijn nieuwe onderkomen had ik nog niet gezien, dus dat was ook een leuke bijkomstigheid. Het bleek te liggen vlakbij een buurtgroententuin. Het gezonde eten wordt bij hem achter gekweekt; positief! 

Het meertje bij Den Treek
Herr Kaufmann
Ik was er rond tien uur, en we gingen meteen aan de wandel 'want Vincents vriendin is op bezoek'. 



Tycho zag er goed uit, beter dan een paar weken geleden. We liepen op en neer naar Den Treek, waar ik na jaren weer het kleine water zag waar ik vroeger met Eef kwam; er stond nu inderdaad water. Het was een gezellig weerzien en het doet me plezier dat hij wandelt. Vanwege het miezeren leende Tycho mijn middeleeuwse muts; staat hem goed. 

Net toen we bij de bushalte terug stonden, ging mijn telefoon. Eef drong erop aan dat ik weer naar Wijhe zou gaan, in verband met het noodweer dat er wordt verwacht. Kou, sneeuw, uitvallen van treinen. Ik besloot dat maar te doen; maar wel eerst mijn spullen ophalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten