Volgers

zaterdag 14 september 2019

EMA

Een viertal enthousiaste moderne componisten / pianisten is al een jaar of tien bezig met een eigen uitgeverij, EMA ofwel Edition Matching Arts. Ze willen er de gelegenheid geven om eigen werk te publiceren, er een eerlijke prijs voor te krijgen en niet vast te hoeven zitten voor de rest van je leven.
In principe is het alleen voor professionals, dus mensen met een compositie diploma of die anderszins hun professionaliteit kunnen aantonen, en ook voor musici die werk nieuw zoeken om uit te voeren.
Vandaag was ik bij hun vergadering, want Anne-Maartje heeft me gevraagd of ik misschien iets zou kunnen betekenen voor de ploeg. Het is allemaal nog aftasten, maar duidelijk is dat het nu klein is, inclusief een website met maar beperkte mogelijkheden, maar dat de verwachting is dat er via het als enorm omschreven netwerk van de oprichter en de andere drie flinke groeimogelijkheden zijn. Dan moet eea wel op een andere leest worden geschoeid, want zoals het nu is kunnen ze maximaal 10 nieuwe stukken per maand aan. Binnenkort ga ik er verder in duiken, tot die tijd kijk ik mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten