Volgers

dinsdag 3 september 2019

Uitwerken

Eerst natuurlijk flink zweten bij Debbie zoals elke dinsdagochtend; ze is weer terug van vakantie. Daarna was er tijd om even lekker bij te kletsen met Ellen. Dat had al eerder zullen gebeuren maar toen kwam er bij haar iets tussen, en vervolgens werd het vakantie voor haar. Maar nu was er tijd, en we hebben in de lounge van de sportschool gezellig koffie en thee genomen.
Daarna fietste ik langs bij Theo, want ik wist dat Eef daar zou zijn. En ja hoor, hij was nog bonen aan het plukken, er stond al een flinke emmer. Dat was al de tweede, vertelde hij. Ik liep de planten nog eens na en warempel, er kwam nog een ferme lading onder de bladeren vandaan. Theo was in zijn nopjes met de oogst. Wij namen er elk een handje van, en toen mochten we pruimen plukken. Theo had de boom al aardig geleegd, Johnny liet de rijen potten zien die ze ervan had geproduceerd. Maar er hingen nog kilo's, waarvan ik er denk ik twee heb verschalkt. Die zou ik vanavond tot moes koken.
Maar eerst was ik bezig met het uitwerken van mijn idee voor een stuk voor komende maand. Aangezien Jan-Peter niet zo van het lied is, bedacht ik mij dat ik dan maar de stukken voor resp. fagot en voor fluit moet omwerken met wat andere instrumenten en zang. Tenslotte was ik toch al van plan om de Druïde voor meer instrumenten te schrijven. Deze weken ga ik daar maar eens aan modderen.
Toen ik er genoeg van had en de inspiratie voor vandaag op was, speelde ik bridge en je gelooft het niet, ik ben gepromoveerd naar niveau 15.

1 opmerking: