Volgers

donderdag 15 oktober 2020

In alle rust

Na alles te hebben nagekeken, mijn draagtas te hebben geïnspecteerd, alle briefjes en lijstjes nog een na te hebben gelopen, ging ik vroeg, namelijk met de trein van 11 uur, naar De Bilt. Onderweg heb ik rustig zitten lezen in In Europa en zonder noemenswaardige gebeurtenissen kwam ik in Utrecht aan tegen half één. Van paniek of angst nu met de nieuwe maatregelen was niets te merken; de trein zat nog best vol. Deze keer had ik geen rugzak, dus met de toch wel lege bus legde ik het laatste stuk af. Toen ik aankwam stonden Eef en Melle op het punt om te vertrekken, dus ik had de mazzel dat ik Melle nog even kon spreken. Wat had ik die al lang niet gezien. Maar contact via FB houdt toch wel de vriendschap aan de gang. Wel hebben we maar meteen afgesproken dat hij en zijn vrouw eens naar mijn huis komen om te eten. Dan krijgt hij eens een keer iets voorgeschoteld, dat is de omgekeerde wereld voor hem, en bovendien wonen ze niet ver bij me vandaan. Iets om ons op te verheugen.

Thuis in de De Bilt probeerde ik nog wat te lezen in mijn partituren voor morgen, maar dat ging me toch niet meer goed af. Daarom liep ik maar naar de Hessenweg om daar nog wat lekkers te kopen voor het bezoek van mijn vriendin a.s. zondag. Daarna belde ik nog met Douwe; die wist me te vertellen dat het geplande etentje niet door zou gaan. Maar wel zou hij vrijdag na de sessie langs komen. Ik ging heel vroeg naar bed, om goed uitgerust aan de slag te kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten