Volgers

dinsdag 13 oktober 2020

Rotte vis

 Het is mij nu ook overkomen: een scheldkanonnade op een social medium. In mijn naïviteit had ik gedacht dat een grafiek van de échte cijfers rond het corona virus op prijs zouden worden gesteld. Daarom postte ik de laatste gegevens van het RIVM. Cijfers over besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfte aan dat virus. Wie schetst mijn verbazing toen er vrijwel direct twee woeste berichten op mijn FB kwamen: 'Dat is fake news, van een oplichter (ik had iemand gerepost), waarom verspreid je fake news?' Waarop ik vroeg of de persoon in kwestie dan dacht dat de oorspronkelijke poster zelf -Bron: RIVM- op de grafieken had geplakt. 'Uiteraard!' snoof de verontwaardigde dame. Toen heb ik maar de oorspronkelijke grafiek geplaatst. Dat was helemaal tegen het zere been. 'Hier word ik zo kwaad van, ik kan niet tegen domme mensen!' En vervolgens wenste ze één van degenen die commentaar hadden geleverd, een ernstige ziekte toe. Hoe zou ze het met zichzelf uithouden? Het hele verloop vond ze reden genoeg om me te ontvrienden. Daar was ik niet rouwig om. Eef moest lachen om al die rotte vis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten