Volgers

zaterdag 2 februari 2019

Jasje

Vandaag stond de markt op de rol, maar nog voor ons uitstapje begon. Dus ging de wekker om 7 uur, en konden we met gemak de bus van 8 uur halen, met een kopje koffie achter de kiezen. Het aanbod op de markt was weer overweldigend. Fruit, groenten, noten, allemaal even vers van de grond en van hoge kwaliteit. Toch stond ik even te kijken toen ik 60 euro moest afrekenen bij een kraam. Dat was dan wel voor allerlei exotisch lekkers.
Om 11 uur was het aantreden voor de rit naar Alcalalí, voor het amandelfeest. Dat ligt iets hoger op de berg, en toen we uitstapten waaiden we direct uit ons jasje. De wind was aangewakkerd tot kracht 6, we werden het dorp ingeblazen. Zoals ik al had verwacht was er nog niets te doen: een starttijd van 12 uur in een Spaans dorp, dat kan zomaar 13 uur betekenen. Door de wind moesten alle amandelhapjes naar binnen worden gedragen in het Museo Etnico, en dat duurt ook even. Ik zag een oude man met een emailen pannetje erheen lopen. Het hele dorp heeft dus meegekookt en meegebakken, een sociaal evenement. Wij gebruikten onze tijd om even door het dorp te lopen. Daar zag ik een tweedehands winkeltje, en daar kon ik een gebruikt jasje kopen als vervanging voor het jasje waar ik was uitgewaaid haha! Een leuk pittig dingetje dat ik meteen heb aangehouden.
Rond 13 uur waren de tapas klaar, en met een paar van de groep namen we de varkenswangetjes met amandelboter. Erg lekker! Maar iedereen had het toen wel gezien, en we gingen vroeg terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten