Volgers

vrijdag 22 mei 2020

Terugweg

Gisteren heb ik trouwens ook nog een wandeling gemaakt van Raalte naar Heino. Het oorspronkelijke plan was om van Dalfsen naar Heino te gaan, maar door een dringend noodzakelijke sanitaire stop in Zwolle miste ik de aansluiting. Gelukkig is een alternatief altijd voor handen. Omdat ik nog altijd met mijn zere rug loop, pakte ik de kans dat ik niet zo lang kon doorgaan mee, en liep van Raalte naar Heino. Maar eenmaal daar leek het prima te gaan. Dus slingerde ik wat rond, door of liever rondom het Raalter bos (daar kun je niet in namelijk, alles met prikkeldraad omheind). Het was een aardige wandeling, maar zeker niet zo mooi als rond Heino. Weinig bos. Wat meer watertjes, die gisteren met Hemelvaartdag vol waren met spelende kinderen, bootjes en dergelijke. Niet overdreven druk, dat niet. Wel was de trein van en naar Enschede redelijk vol. Overigens uitsluitend met jonge mensen. De ouderen pakken allemaal de auto neem ik aan; en degenen die geen auto hebben, zitten met hun ziel onder de arm. Ook viel me op dat er niemand aan de mondkapjes is; die onbegrepen verplichting gaat pas per juni in, en per juni (juno tegenwoordig) zal het worden. Ik zit al te broeden op een muilkorf voor een kleine hond om eronder te doen; dan kan ik tenminste nog ademen. Zal je meemaken, door dat doekje moet ik waarschijnlijk verschrikkelijk hoesten. Maar goed, in de trein werd ook geproest. Voor de terugweg heb ik mijn Rushdie maar thuis gelaten, te dik, maar op de e-reader was ik bezig met het boek van Gerard Aalders, 'Niets was wat het leek', waarin de schandalige kroniek van opa Bernhard nog veel verder blijkt te gaan dan Annejet van der Zijl al had gedocumenteerd. Dat dan boven op het nieuws dat ook de kleinzoon blijft declareren bij het Rijk wat hij zelf zou moeten betalen, en dan denk ik weer aan die uitspraak van toen hij 18 werd: kreeg hij meteen het maximum jeugdloon haha. Twaalf kilometer heb ik gisteren gelopen, en dat was mijn maximum voor de dag.

Ook vandaag was ik op de terugweg. Ben wel drie niveaus naar beneden gezakt met bridgen. Dat komt ervan als je vreemd gaat, met bridge.
Teleurstelling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten