Volgers

vrijdag 13 november 2020

Een ontmoeting aan het Zwolse spoor / moderne muziek

 Eef kwam met het plan om vanavond maar eens uit te gaan, met alle toeters en bellen, alleen dan in eigen huis. Daarom snelde ik naar de markt, want de kaas was op en ik wilde ook de superboter hebben. Het is niet zo'n grote markt, en ik was blijkbaar laat, want een flink aantal kramen waren al aan het inpakken. Mijn kleine boterkraampje nog niet, gelukkig. Na de aankoop, ook van kaas daar, liep ik wat rond op zoek naar spulletjes, maar die kon ik niet vinden. Naar de trein dan maar. Eef zou aankomen, en ik wilde even melden dat ik niet mee ging wandelen, want ik was gisteren al naar Borculo gegaan en had vanochtend eerst gefitnesst. Hij kwam op tijd aan om mij wat zware spullen te overhandigen zodat hij die niet de hele wandeling hoefde mee te sjouwen. Ik ging thuis even achter de vleugel zitten. 

's Avonds hebben we een avondje uit in eigen huis georganiseerd. Op verzoek van Eef was het programma als volgt:

  • A. Schönberg, Vioolconcert 1 door Hilary Hahn
  • A. Schönberg, Strijkkwartet nr. 2
pauze met glaasje wijn en kaas, en daarna op mijn verzoek
  • P. Longworth, The Night Fisher
  • O. Golijov, Mariel voor cello en marimba, en daarna weer op verzoek Eef
  • I. Stravinsky, Le Sacre du Printemps

Nou, toen had ik het wel gehad!

1 opmerking: