Volgers

maandag 23 november 2020

Thracisch I

'Een gekromd zeepaard, verbonden
met vier snaren: de Lier'
Vandaag heb ik het bouwwerk van Thracisch I afgekregen. De afwerking is nog niet compleet, maar dit gaat het wel ongeveer worden. Nu mag het stuk een poosje rusten, daarna zal ik het nog eens doorluisteren en de puntjes op de i zetten. Ik vraag me af of dit stuk nog wel klassiek mag heten. Pop is het absoluut niet, maar het heeft wel iets eenvoudigs dat daaraan doet denken. Misschien zit dat hem in een paar overgangen. Precies de reden waarom ik het nu zal laten rusten. Ik ben wel tevreden: de tekst wordt goed gevolgd, dat vind ik het belangrijkste van zo'n lied. Het wordt mijn nummer 32 op de lijst van uitvoerbaar werk. Hierbij een foto van een lier, waar dit lied over handelt, van internet gehaald.

1 opmerking: