Volgers

vrijdag 6 november 2020

Markt

 Het is nog steeds gezellig op de markt. Er lopen heel wat mensen rond, al of niet met mondkapje, om hun wekelijkse boodschappen in te slaan. De Schele, met zijn kipkar, stond vrolijk te verkopen. De fruitkraam had het hele dek van de straat gehaald; dat ventileert het lekkerste, en ook daar stonden mensen rustig te keuren tussen de sinaasappelen en de preien. De bibliotheek was dicht, maar er stond een kraam voor de dichte deur: je kon gratis afgeschreven boeken meenemen. Eén boek leek me wel wat, een 'ruw coming of age' verhaal, maar eens kijken wat het is. Ik had bij John-met-de-blauwe-ogen, Pieper John, een kilootje Frieslanders gehaald en meer had ik niet nodig. Op de terugweg bij Theo sneed ik nog winterpostelein. Eef oogstte andijvie, dus we waren weer goed voorzien. 's Avonds bleek dat er flink wat koriander tussen de postelein zat. Tot mijn verbazing vond ik het echt niet te eten. Heel jammer - maar gelukkig kwam het eten nog goed terecht bij Eef, en de haas was verrukkelijk. We hadden zoals gebruikelijk nog veel te bepraten naderhand en het werd dus toch weer laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten