Volgers

vrijdag 10 april 2020

De Vrijdagmarkt in Olst

Er is een biologisch dynamische kwekerij in Olst, gedreven op het terrein van een verpleeghuis voor fysiek en geestelijk gehandicapten. Elke vrijdag is de winkel open, dus ik ging erop af. Na al het koffie en thee drinken 's ochtends moet ik natuurlijk vreselijk plassen, vele keren achter elkaar. Ondanks dat ik thuis al meer keren was gegaan, moest ik weer in de trein van Wijhe naar Olst. Helaas was de wc dichtgezet. Ach, redeneerde ik, er zal daar ter plekke wel gelegenheid zijn, ik red het nog wel. Dus ik liep naar het terrein. Ik trof een prachtig complex aan, met moderne kleine wooneenheden gesitueerd rond een heus dorpsplein, met een park en vijver met daarin een opgetuigde boot. Daarachter strekten velden zich uit, allemaal weiland met hier en daar dieren, en aan het begin daarvan stonden een paar grote kassen. Die waren het. Maar ze waren gesloten. Er zaten wel begeleiders van de daar wonende mensen, maar er mocht niet worden verkocht en niet worden gewerkt. Wat een teleurstelling! Niks lekkere groenten, en voorlopig helemaal niet meer dit jaar, als er niet wordt gewerkt. Plassen kon ook al niet. Met een volle blaas ging ik weer terug.
Ik kwam net op tijd om nog even over de gewone markt van Olst te lopen. Maar ook daar was alles dicht, geen enkele gelegenheid met een wc is er over. De kraampjes waren wel leuk, goed geoutilleerd voor corona en klanten, maar geen wc natuurlijk. Daarom liep ik meteen door, zodat ik de trein terug kon halen. Gelukkig was daar wel een wc beschikbaar...

1 opmerking: