Volgers

dinsdag 7 april 2020

Oefeningen

We gingen heel relaxed deze dinsdag in met eerst boodschappen op de markt. Niet alleen voor mij, maar ook voor de buren. Ik was even langs geweest om te vragen hoe het met ze ging, tenslotte is buurman al 86 jaar. En ja hoor, hij had corona gehad. En flink ook, er was sprake van het ziekenhuis geweest; maar dat heeft hij afgewimpeld. Liever thuis, zo dacht hij. Maar hij en de buurvrouw waren nog wel slap. Dus het kwam goed uit om even boodschappen thuis te krijgen. Zo gezegd zo gedaan.
Later in de middag ging Eef nogmaals de wandeling vanuit Heino doen, en ik hield me bezig met de oefeningen van Debbie die ik nu standaard op dinsdag in de sportkamer doe. Deze keer met een video van haarzelf, zodat ik de vertrouwde aanwijzingen kon volgen. Heerlijk hoor.
fitis
In het echt was ie mooier
's Middags bij het bewerken van de voortuin had ik een dood vogeltje gevonden. Eef dacht aan een winterkoninkje, ik dacht aan een gors of een fitis. De foto werd dus naar Ab opgestuurd, en het bleek een fitis te zijn.

We kregen nog een mailtje van Dick, over de prachtige maan deze avond. Het liep al tegen half twaalf toen we het terras op schoven met onze kijkers. En inderdaad, de volle maan was groot en bijzonder helder. De vlakte van Tycho was duidelijk te zien. We bleven nog een poosje kijken voor we naar bed gingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten