Volgers

zondag 12 april 2020

Niet eten ook!

Het gaat wel steeds om wat er in de koelkast en vriezer te vinden is. Maar daar is dan ook veel te vinden. Niet omdat ik heb gehamsterd, dat heb ik niet, maar omdat ik nu eenmaal graag dingen op voorraad heb en soms ook iets koop dat anders niet meer verkocht kan worden. Zo had ik iets gekocht wat ik in geen decennia meer in huis heb gehad: kokosbrood, voor als beleg op de boterham. Mierzoet, kon ik me van vroeger herinneren. Waarom had ik dat gekocht? Wel, er zat een AH sticker op: 'Weggooien is zonde' en ja, dat ben ik wel met ze eens. Alleen, wanneer eet je zoiets? Ik was er nog druk over aan het delibereren toen ik vanochtend ineens dat pakje op de tafel vond met een nieuwe sticker erbij: 'Niet eten ook!'

En daar had de schrijver een punt. Toen heb ik er maar een boterham mee belegd. Mierzoet, kan ik u verzekeren.

2 opmerkingen: