Volgers

vrijdag 24 april 2020

Martelmatjes

Dit zijn nou mijn nieuwe martelmatjes. Lol!
Wat zou er van me worden zonder de wekelijkse - en soms vakere - workouts. De video's van Debbie hebben al heel wat keertjes gedraaid in mijn sportkamer. Tot mijn grote vreugde had Debbie deze week weer een nieuwe gepost; met de bal, en - met de martelmatjes. Dat zijn muismatjes, die over de gladde vloer van de sportschool schuiven, en waarmee je doodvermoeiende oefeningen met je benen kunt doen terwijl je op je ellebogen steunt. Ze heten niet voor niets 'martelmatjes'! Maar ik heb op mijn sportkamer geen gladde vloer. Er ligt vloerbedekking, en daar valt met een muismatje niets op te schuiven. Daar was ik mooi van af! dacht ik al. Maar Debbie zou Debbie niet zijn als ze ook daar geen oplossing voor wist. 'Je koopt gewoon papieren bordjes; die schuiven wel op een ondergrond met vloerbedekking.' Daar kwam ik dus niet onderuit haha! Op naar de Hema, waar ik meteen een paar vrolijke, niet al te grote papieren borden kocht. Toen kon ik aan de slag. En ik wist meteen weer waarom ze martelmatjes worden genoemd.... Met het zweet over mijn hele lijf schoof ik met de benen naar achteren en naar voren, en zelfs naar opzij. Maar zonder gekheid: het was weer heerlijk om op de echte manier oefeningen te doen, met Debbie als begeleidster op het scherm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten