Volgers

vrijdag 17 april 2020

Mijn oude huis

Omdat ik er toch was, ging ik op weg naar de markt even langs mijn oude huis. Twee jonge knullen waren net klaar met het plaatsen van de nieuwe keuken. Het is allemaal wel grondig aangepakt, alles doorgebroken en licht en modern gemaakt, en de plafonds er nieuw in. Terug van de markt keek ik nog even door de achtertuin, en ja hoor, daar stond Jolanda. Ze wenkte ons binnen en liet vervolgens zien wat er allemaal wordt gedaan. Ik zou dat nooit voor elkaar hebben gekregen, wat heeft ze het grondig voor elkaar! De badkamer helemaal leeg, behalve het graniet, de slaapkamers met lamellen op de vloer en nieuw gesausd, de zolder afgetimmerd in twee compartimenten zodat daar nu ook een slaapkamer is, met bergruimte daarvóór. Het huis is nog hetzelfde, maar het heeft werkelijk een geweldige facelift gekregen. Zelfs de kruipruimte is gevonden; de ingang zat inderdaad onder de doorgeefkast, dat had ik al vermoed maar kon het niet staven. Nu zijn alle leidingen van de verwarming daardoorheen geleid. Dat is een keurig gezicht, en zo nemen de verwarmingselementen  niet zoveel ruimte in als ik had gevreesd. Ik neem mijn pet af voor Hans de klusman die dit heeft voor elkaar gekregen. Er mogen ook nog wat bloemetjes mee uit het voortuintje; de elvenbloem - die zich enorm heeft vermeerderd - en daslook. Leuk om het weer te zien allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten