Volgers

zondag 19 april 2020

Struiken en spaden

Eef was toch maar weer deze kant op gekomen. Van dat buitenkansje maakte ik meteen gebruik door hem te vragen om de tweede buxus te helpen verplaatsen. Met een beetje macho schep- en spadewerk kreeg hij beweging in het geval, een flinke ruk met zijn tweeën en hop, daar lag het geval op het karretje. Ik reed het naar de voortuin, daar groef Eef een gat aan de zijkant en nu staat het spul daar te pronken. Op aanraden van de buurman had ik tuinaarde in het gat gegooid; dat is balsem voor de mishandelde wortels, misschien blijft de struik dan wel mooi. Overigens is het wel bijzonder dat aan deze kant van de IJssel de buxus nergens last van de mot schijnt te hebben gehad. Ze staan er overal nog pront bij. Bij mijn oude huis was er niets van over dan dooie sprieten, volledig kaalgevroten. Blijkbaar kan die mot het water niet goed over! Gelukkig maar.
Verder heb ik al wat zaden geplant en ben wat andere zaden aan het voortrekken, waaronder tuinbonen en boerenkool. Het komt al aardig boven de grond. Hier heb ik zavelgrond, dat moet heel goede oogsten opleveren. Ook zijn er nu lelietjes van dalen en bosanemoontjes in de voortuin geplant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten