Volgers

zaterdag 18 april 2020

De winkelboerderijen

Op de kaart had ik uitgepuzzeld waar de boerderijwinkel 'Supermarkt in het bos' moest zijn. Dus op naar Heino, met de boodschappenlijst in de hand. Het zou een kwartier lopen zijn vanaf het station. Dat werd iets langer, omdat ik onderweg tijd nam om van de prachtige omgeving te genieten. Het ene fraais na het andere ontrolde zich voor mijn ogen. Over een zandweg kwam ik bij de boerderij, met heerlijke kazen en verantwoorde groenten en nog veel meer lekkers - o.a. Friese Dumpkes. De winkel was gewoon open, en met wat klein grut en nieuwe informatie liep ik verder. Ik zou bij Heino langs de Vloedgraven gaan wandelen. Onderweg zag ik meteen een bord met 'Ecologische boederijwinkel Overesch'. Ik besloot om die op de terugweg aan te doen. Maar bij de Vloedgraven aangekomen, bleek dit niet zo'n fijn wandelgebied te zijn.

Open plek in het bos
Uitzicht




Ik had een echtpaar iets terug een doodlopende weg met een onwaarschijnlijke naam in zien gaan. Daarom boog ik ook af, en kwam in een prachtig bosgebied terecht! Dat is ten zuiden van de Berkendijk, ik zwierf er in alle rust doorheen en voelde me echt getrakteerd. Ook maakte ik nog een praatje met een dame, die op het Marktplein te Heino woont en ook zo geniet van die omgeving. Na een flinke poos boog ik af naar de tweede boerderijwinkel en wat bleek? het mindere stuk dat ik had gelopen kon worden afgestoken. Recht uit het bos kwam ik weer bij de eerste boerderij, en de tweede lag daar op een minuut of tien vandaan. Had de eerste boerderij vooral kaas, daar heeft de tweede boerderij vlees. En wel van eigen varkens en van brandrode runderen en echte scharrelkip. Het was wel een feest allemaal.
Wie heeft dat, een eigen modderpoel
De varkens passeerde ik terwijl zij in hun modderpoel aan het genieten waren. Helemaal top hoor. Mijn leveranciers heb ik gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten