Volgers

donderdag 30 april 2020

Een spalk voor de Salomonszegel

Dappere Dodo op de bar van de keuken
Eef kwam weer aanzetten met een zelfgespitte wilde plant, deze keer was dat een Salomonszegel. Altijd een imposant gezicht, die hoge spriet met een vlaggenstok vol bloemetjes eraan. Alleen, deze Salomonszegel was onderweg geknakt in zijn rugzak. Hij stond er maar zielig bij. Ik zag nog wel mogelijkheden en ijlde naar de keukenla om met plakband eerste hulp te verlenen. Ik maakte een provisorisch verbandje zodat de stengel weer wat rechtop stond, en daarna zocht Eef in de schuur naar een geschikte spalk, zodat het arme ding weer rechtop zou kunnen staan en de sappen misschien weer zouden gaan stromen. Die zette ik er tegenaan, maakte ook die met plakband vast, en op hoop van zegen kreeg de plant een plekje in de keuken.
De tuin zal het niet meer worden voor deze Salomo, want hij kan natuurlijk geen wind meer verdragen. Maar al snel zag ik het hangende kopje weer omhoog komen, het had nog voldoende levenslust om het weer een tijd te proberen.

En ik kan u vertellen lezer, dat na een paar dagen dit krachtpatsertje er weer bijstaat alsof er hem niets is overkomen. Dus ga ik eens nadenken over mogelijkheden om het toch in de tuin te plaatsen; binnen is maar niks voor zo'n plant.

2 opmerkingen: