Volgers

maandag 13 april 2020

Muggenbeet

Vanochtend bij het wakker worden werd ik licht geplaagd door een inmiddels ongekend fenomeen. Ik had een muggenbeet! Op de Meijenhagen is dat de laatste jaren niet meer voorgekomen, terwijl ik daar toch best wat insecten had gelokt. Althans, niet in de slaapkamer. Wel als je in de tuin zat, maar dan hadden ze het liefst mannenvlees. Ik vraag me af of dit een goed teken is. Het is hier droog, geen vijvertje in de buurt, en toch muggen. Er zijn ook bijzonder veel vogeltjes hier, die moeten wel iets te eten hebben.
Dit worden jonge padjes

Deze boom is gespleten, niet ontworteld
Mijn rondje van vandaag was echt in de buurt, maar ik heb wel een paar wegen genomen die nog op de vragenlijst stonden. Kun je erin? en waar kom je dan. Zo liep ik langs een oude boerderij het bos in. Er lag een houtstam met daarop de resten van een gaai, uit elkaar geplukt door een roofvogel. In een plas, nog achtergebleven in een oud trekkerspoor, lag een koek paddeneieren. Enkele bomen waren half ontworteld en lieten zich onder de grond bekijken. Het was werkelijk volkomen verlaten, behalve dat trekkerspoor leek het al heel lang ongebruikt.
Dat was ook zo, zag ik toen ik langs een andere kant weer terugkwam, want daar lag het paaltje met het opschrift Niet betreden, Rustgebied. Snel verliet ik dat stukje bos maar weer, maar het ommetje heeft toch een extra lus gekregen. Anderhalf uur na vertrek was ik weer thuis.

Resten van een gaai

1 opmerking: