Volgers

dinsdag 28 april 2020

Eindelijk regen

Het is al een maand gortdroog geweest. Geen druppel regen, een strakke heldere lucht dank zij de thuisblijfmaatregelen, en daardoor een extra scherp brandende zon. Het is steeds boven de 20 graden geweest. Ideaal weer om planten te zetten, als er 's nachts regen valt. Maar dat was niet het geval. Met begieten kom je een eind, maar ik zie vandaag hoe weldadig de regen is voor de planten. Alles wat gezet is, staat te tierelieren. Alleen de hop, die nog maar net staat, heeft te lijden gehad van de zon en heeft zijn bovenste blaadjes verbrand. Maar de lelietjes van dalen, de elvenbloem en de bosanemoon, aan de noordkant, doen het goed. Ook de boerenkool en de tuinboon hebben er weer zin in.
Ik heb vandaag nergens zin in. Ik zit achter de ramen en kijk naar buiten. Ik lees een boek, geen hoogdravend inhoudelijk boek dit keer, en bel voor de zoveelste keer met T-Mobile omdat ze nog altijd de rekening niet hebben vereffend. Volgende week mevrouw. Ok, ik wacht nog één week.
Dan maar kokkerellen. Lekker vlees gestoofd, jam gemaakt - ik had nog een laatste restje reine claude in de vriezer gevonden. Niertje gebakken en met een restje salade opgegeten. 's Avonds nog lekker de dag nagebabbeld met Eef, via de telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten