Volgers

maandag 22 februari 2021

Bezoek in Zeist

Laatst mailde ik Tjeerd en ik kreeg een zeer enthousiast berichtje terug: we waren altijd welkom. Vandaag ging ik daarom op de fiets en na wat aandringen sprong ook Eef op de fiets; met dit fabelachtig heerlijke weer wil je toch niet in de bus zitten. Daar gekomen werden we ouderwets hartelijk ontvangen. Ik had voor de heer des huizes - niet de jongste meer - een pot fazantenbessenjam meegenomen, hij had vorige keren al gezegd hoe heerlijk hij die vindt. Leuk om zo'n fan te hebben! en ik had een volle kilo in de vriezer gevonden, waar ik 7 potjes van heb gemaakt. Dan kan er wel één af voor Tjeerd nietwaar. 
We hebben een prettige theetijd met hen gehad. Bea vertelde enthousiast over het digitaliseren van haar werk met de schimmentheaters, zodat het kan worden overgedragen op de volgende generaties. Zij is nooit opzij gegaan voor iets nieuws, iets moeilijks. Dat was vanaf het begin wat mij zo in haar aantrok. En Tjeerd is altijd bereid om een onderwerp bij de kop te nemen, ditmaal was dat Willem I met al zijn escapades. Kortom een heerlijke middag waarna we gesterkt weer naar huis fietsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten