Volgers

maandag 16 augustus 2021

week 33

 Coronacoupe! het werd dringend tijd om mijn haar te fatsoeneren, en deze week mocht het. Daarom heb ik bij Hairpoint mijn haar laten knippen en zowaar tot volle tevredenheid. Volgende keer dus weer daar.

Op 18 augustus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb me gemeld als lid in spe van Nieuw Geneco, de componistenvakbond. Of ik word aangenomen weet ik nog niet, want er is een ballotage commissie. Drie stukken moest ik opsturen en dat werden Conjunctie, De Vogel en Druïde. Want ik schrijf dan wel vrijwel uitsluitend liederen, maar deze drie zijn voor 1 stem en piano, 2 stemmen en piano resp. 5 instrumenten plus stem. Eens kijken of ze dat voldoende vinden. In de herfst komen ze bij elkaar.

Deze week ben ik ook weer eens uitgegaan. Eerst lekker uit eten op uitnodiging van Tycho, heel gezellig en lekker en heerlijk om te zien dat het weer goed met hem gaat. Ook al is het uit met zijn meisje; maar daar zit hij niet zo mee. Verder ben ik in Zutphen naar de Cellodagen geweest. Daar speelde Kanako Abe, een kennis van me, met een cellist (zij de piano) in een allerliefst kapelletje, de Elizabeth Kapel, zo leer ik Zutphen ook wat beter kennen. Prachtige fresco's in die kapel. Het programma was boeiend, maar niet spectaculair want er werd wel gebogen naar de smaak van het gewone publiek. Er zaten twee bewerkingen van popbands bij; en die bevielen mij niet zo. Maar ik hoorde al van de andere luisteraars dat dat voor hen favoriet was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten