Volgers

zaterdag 5 september 2020

Een forse wandeling

 Eef was er weer en wilde uiteraard wandelen. Maar Workum zat er niet in, omdat het ontbijt weer al te veel gezelligheid bood. Mopperend ging hij mee naar Winterswijk, waar ik in allerijl een route had geïmproviseerd. Niet simpel, dat zeg ik er maar even bij. Maar bij Zutphen stelde hij voor om toch maar van daaruit naar Deventer te lopen. Dat is een mooi gebied, we kenden het al. Het scheelt natuurlijk veel tijd, en ach ik ben zó flexibel. Zutphen werd het, maar niet dan nadat we een hap Indisch bij de biotoko hadden gescoord. 

Het was prachtig weer, open landschap dus beter kon het niet. Het werd uiteindelijk een echte 20 km. Voor mij een behoorlijke inspanning, zo relatief zonder training daar waar Eef elke dag loopt. Ik voelde het wel in mijn benen. Maar eenmaal thuis zette ik toch een volwaardige maaltijd op tafel: met allemaal lekkers uit eigen tuin. En van de wandeling hadden we lekkere Bredero peertjes meegenomen, een bof! want dat peertje is niet meer te koop. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten