Volgers

woensdag 24 november 2021

Nederlands Kamerkoor

De hele dag zat ik te aarzelen: zal ik nou wel of niet vanavond naar Zwolle gaan, om te luisteren naar het Nederlands Kamerkoor. Er zou een stuk van Joost Kleppe te horen zijn, naast enkele andere stukken. Het dubbeltje viel uiteindelijk naar de kant van gaan. Het kwam toevallig zo uit dat ik bij de ingang stond, met mijn QR code in de hand, toen een mij bekende stem vroeg: Is hier het optreden van het Kamerkoor? Dat was Joost, die op een NS fiets was komen aanzeilen. Ik kon hem vertellen dat hij goed zat...

Het koor dat a capella zong, klonk wonderschoon. Het waren oude muziekstukken, en dan d
aarnaast het stuk van Joost op teksten van Fernando Pessoa. Ik dacht in de pauze weg te gaan, maar het was zo de moeite waard dat ik de hele avond ben gebleven. Een zeer geslaagde avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten