Volgers

donderdag 9 december 2021

Perrontheater

In wat voorlopig de een-na-laatste cultuurmiddag ging worden bezocht ik de eindejaarsuitvoering van KASKO, een Zwols genootschap voor theater voor beginnende 'makers'. Een zestal jonge mensen deed een sketch in een zaaltje dat ik maar met moeite kon vinden, het Perrontheater. Dat is inderdaad achter het station, een ousig hok waar op gepaste afstand stoeltjes waren geplaatst. Ik kreeg de laatste stoel, achterin, vlak bij het gordijn dat de garderobe scheidde van de zaal. Helaas was de zaal in een L-vorm, ik zag dus vrijwel niets van de sketches. Maar eerlijk gezegd vond ik de kwaliteit maar matig. Ik had gehoopt Anne-Maartje te treffen, maar die was er nou net niet. De overigen lieten werkjes zien en horen die het amateur niveau niet ver overstegen. Deed me denken aan het optreden van Leon, die een cursus cabaret van vier jaar deed... Dat neemt niet weg dat ze hun best deden. Het zijn bloedjonge mensen, die nog niet veel levenservaring in hun werk konden stoppen en geld om iets mooi aan te kleden was er helemaal niet. Gelukkig was de rest van het publiek niet zo kritisch. Ik hoorde zelfs termen als 'ontroerd' en een enkeling ging zelfs staan bij het applaus. Eerlijk gezegd denk ik, dat dat was ingegeven door de lockdown die inmiddels weer wordt ingevoerd: het is voorlopig de laatste voorstelling. Ze deden zelfs uitverkoop van de toneelkleding. Daar scoorde ik een leuk zijden bloesje, altijd goed voor het wandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten