Volgers

zaterdag 4 december 2021

Sinterklaas

Het leukste feest van het jaar - als je het viert zoals het hoort, met gedichten en surprises om de ontvanger te plagen met gekke voorvallen uit het afgelopen jaar. Deze keer zouden we het in Wijhe doen, maar de logistiek gooide roet in het eten. Zodoende toog ik toch naar De Bilt. Gelukkig kon ik mijn surprise meenemen, ze woog niet veel. In De Bilt had Douwe net lekker gegeten bij Eef, en we maakten er een gezellig avondje van. Eigenlijk zouden we pas morgen pakjes uitwisselen, maar het was wel zo leuk om het met Douwe erbij te doen. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd, nietwaar.
Ik zette mijn pakje neer en Eef las het gedicht voor. Hilariteit! want ik had wel inspiratie gehad zeg. Dat kwam natuurlijk ook door Eefs expiratie, het afgelopen jaar, over het onderwerp dat ik hier niet zal aankaarten. Hij was blij met het kadootje, een suppoon ofwel pottenlikker, om de laatste restjes uit de jampot te halen. En Sint bedacht mij met een heel lief gedicht, mooi op rijm en ritme, en een draagbaar mp3 spelertje voor bij de wandelingen. Dank u Sinterklaasje! Op Douwe had ik niet gerekend, maar gelukkig had ik Sinterklaas petit fours bij me. Die waren voor hem. Gezellig avondje!

1 opmerking: