Volgers

donderdag 23 april 2020

Alweer vlees

Bij Wildernisvlees had ik rund besteld, en dat lag vandaag klaar in Velp. Dat is voor hier het dichtstbijzijnde afleveradres, dus in de ochtend ging ik daarnaar op weg. Onderweg had ik mijn e-reader, lekker lezen in de trein waar verder vrijwel niemand meer in zat. Zo hoefde ik niet te denken aan hoe dat verder zal moeten. In Velp is het een kwartiertje lopen naar het vrij onooglijke winkeltje, eigenlijk een biodynamisch groentenwinkeltje, maar dit doen ze erbij. Het was drie kilo, dat past makkelijk in de rugzak. Velp is niet bepaald aansprekend, maar ik had een stuk kunnen lopen, van Dieren naar Rhenen bijvoorbeeld. Maar na gisteren vond ik het wel weer mooi.
Ik ging terug voor de volgende klussen: ophalen van een paar plantjes marjolein en hop, en een nieuwe bril, allemaal online besteld. Je moet dan maar afwachten of het bestelde in de praktijk ook bevalt, want je hebt het niet kunnen vergelijken of van dichtbij bekijken. Het viel echter goed uit, en daarna heb ik dan ook maar wat gerommeld met oude eierdozen om weer wat nieuwe zaden voor te trekken, en de hop is geplant.
's Avonds kreeg ik het eervolle verzoek om een stuk door te nemen dat Marjorie heeft geschreven. Dat heb ik met groot genoegen gedaan, en ik heb haar er deze zelfde avond nog van aangegeven wat ik er van vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten