Volgers

woensdag 29 april 2020

Roofvogels

Er is van alles te doen in mijn dorp. Dat is typisch iets voor dorpen: heel veel verenigingsleven. Hier is bijvoorbeeld een actieve IVN groep. Die doen werk voor de paddentrek, de torenvalken, zangvogels, de heemtuin en zo ook voor roofvogels. Dat lijkt mij wel wat, iets doen voor de roofvogels hier. Laatst zag ik al een burcht waar een gaai uit elkaar was geplukt door een roofvogel; en je komt nog eens op de mooie landgoederen hier. Ik had dus direct bij het intrekken in mijn nieuwe woning mijn interesse aangegeven. Maar ja, de coördinator zat midden in een verhuizing, daarna brak de corona uit, en tot slot werd ik wel gemaild maar er zat een fout in het adres, dat mailtje is nooit aangekomen. Maar nu is er dan contact gelegd, beter laat dan nooit. Maar natuurlijk is het momenteel erg lastig om iets af te spreken. Daarom ga ik maar wat verslagen lezen van het bestuur, en misschien kan ik vast wat nestkasten bekijken van één van de andere werkgroepen. De eerste stap is gezet. Hier de video: Herken de roofvogel
Mijn muziekkamer op zolder is wel heel gezellig. Vandaag ben ik daar eens rustig gaan zitten en heb de cello gestemd. Daarna ben ik in mijn muziek gaan rommelen en vond een stukje dat ik wel wilde doornemen. Het is bepaald roestig, maar ik kan het nog. Het zou leuk zijn om een stukje samen te spelen, Eef op de piano en ik op de cello, dat wordt dus weer meer oefenen. Omdat het dezer dagen somber, miezerig weer is, is dat een uitstekende daginvulling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten