Volgers

donderdag 10 februari 2022

't Harde - Nunspeet



En vandaag weer in de benen. Deze keer op weg naar Utrecht, van 't Harde naar Nunspeet. Een traject dat ik nog niet eerder had gelopen, en redelijk weinig belovend, want het ligt tussen de autoweg en het spoor. Maar het bleek een verrassend mooi stuk te zijn! Vanaf 't Harde is het even wat saai, maar daarna komt er een pracht gebied dat een klein zusje lijkt van het Hulsthorsterzand: de Haere. Ik klom de zandhelling op, en daar lag het zand in volle glorie, met vliegdennen erin en eromheen. In het zand waren de sporen van ree, zwijn en kleine roofdieren te zien. Er liep een meneer van middelbare leeftijd, een beetje krammenakkig, die ik wel vier keer tegenkwam! Op een bankje at ik mijn brood op, en werd meteen gevonden door een hond die wel rook dat dat zelfgemaakt brood was. 

 Eenmaal in De Bilt volgde ik de stream van de AHK. Een kennis van mij doet daar compositie en hij had een opera gemaakt voor zijn bachelor examen. Het was een fraai dramatisch stuk, maar ik kreeg er maar een fragment van te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten