Volgers

donderdag 3 februari 2022

Lemelerberg

Eén van de mooi paadjes

jeneverbessen
Het was redelijk weer, ik voelde me in staat om te wandelen, en de bus reed op tijd. Dus stapte ik rond tienen uit bij het Theehuis Lemelerberg. Dat was al de eerste verrassing. Het was dicht natuurlijk, maar de tent is echt erg leuk en uitnodigend. Dat is een plek om te onthouden, met een mooi terras met uitkijk over de heide. Vandaar uit liep ik de heide op. De regen begon iets harder te vallen, maar het bleef te hebben. En de route die ik liep, was weer verschillend van de vorige keer. Daar zag ik een uitbundig bos van jeneverbes, inclusief jonge spruiten. Dat is mooi, want de jeneverbes doet het niet heel erg goed. Maar hier dus wel. Een eenzame wandeling was het, het hele gebied was verlaten. Ik had het volle uitzicht over de hele heide. Uiteindelijk kwam ik in Ommen aan waar de OV engel haar of zijn rekensommetje probeerde te laten kloppen: ik miste de trein in de minuut. Niet getreurd, ik had een ontspannend boek bij me en dat las ik in dat half uurtje wachten net uit. Zo was ik toch lekker uitgewaaid en nog op tijd om verse eitjes te kopen bij de kinderboerderij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten