Volgers

maandag 31 januari 2022

Menu du carnaval

Met wat restjes moest ik iets; weggooien is immers geen optie. Er lag nog een stukje komkommer, een hapje kant en klare tutti frutti, een zakje met een soort cantharellen (maar net iets anders). Verder een stukje rookworst, een mini potje pindakaas met dadels. Wat kun je daar nou mee??

Ik besloot om alles te combineren. Samen was het net genoeg voor één persoon. In de kookpot stond nog een restje jus met vet. Daarin smoorde ik de paddenstoelen, met wat knoflook en een restje kurkuma. Daarna voegde ik de andere ingrediënten toe, terwijl ik inwendig zat te lachen.

En ik heb toch zitten smullen! Het was heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. Het is ook mijn ervaring dat - voor je gevoel- rare combinaties vaak uitstekend smaken. Dat zie je soms ook bij chef koks, die merkwaardige combinaties serveren. Bieten met drop en zo. Niet altijd succesvol, maar gewoon af en toe proberen. Die pindakaas met komkommer vind ik een trouvaille; niet dat ik het ga proberen hoor, zo'n uitgekiende combinatie laat ik graag aan jou over ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels donder ik alles door elkaar; spruiten, gulyas en snert met rijst en kikkererwten. Ff roeren, opwarmen en smullen.Je hebt me op een idee gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen