Volgers

donderdag 13 januari 2022

De Pelikaan

De thee was op. Dus op naar Zutphen. Ik had van tevoren aangekondigd dat ik twee kilo Oudemans mix kwam halen, anders staat het er niet. Bovendien is het donderdags marktdag in Zutphen, met onder andere de biologische markt. En ja hoor, daar bij de kraam stond het bolronde silhouet van Melle, de gourmet al over de groenten gebogen. We maakten een praatje, daarna kocht ik winterpostelein, wel vier ons zo verbaasde zich de koopman. Dat vond hij nogal veel. Ach ja, je krijgt een grote eter op bezoek, dan zorg je voor genoeg groenvoer. Daarna kocht ik walnoten uit het geplaagde Moldaviƫ bij de notenkraam. Het liefst heb ik walnoten uit Oost Europa, die smaken tenminste ergens naar. Deze waren inderdaad uitstekend. Eigenlijk zou ik vandaag naar het Silent Film Festival zijn gegaan, maar u raadt het al: afgelast. Corona.

1 opmerking: