Volgers

woensdag 27 oktober 2021

De repetitie

Vol verwachting vertrok ik vrij vroeg naar Amsterdam. Daan had me laten weten dat hij en Michael al om half zeven klaar zouden staan voor de repetitie van de Ida Gerhardt liederen. Ik werd via de artiesten ingang binnen gelaten en nam een kopje soep in het artiestenrestaurant, waar Daan me ophaalde. Het zou de eerste keer zijn dat ze het samen instudeerden. Uiteraard had elk van beiden zijn eigen partij al in de vingers dan wel keel, maar nu zouden we horen hoe het samen zou klinken. En zoals te verwachten stond het meteen als een huis, wel eentje in aanbouw maar toch een huis. Zo brachten we anderhalf uur gedrieën door waarbij ik aanwijzingen gaf, corrigeerde, noten verklaarde waar nodig en tekst uitleg gaf. De heren werkten intensief en professioneel. Het gaf mij een geweldig gevoel om te merken hoe de liederen groeiden onder hun aandacht en mijn aanwijzingen. Geheel tevreden ging ik met een opname onder de arm naar huis.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten