Volgers

zondag 24 oktober 2021

Weelde in Waalre

Zondag kwamen we maar niet op gang. Uiteindelijk ben ik een rondje gaan lopen in De Bilt, totdat Douwe ons kwam ophalen voor het bezoek aan Sander en Anita. Ik was nog niet in Waalre geweest en was benieuwd hoe het huis van de foto's er in het echt uit zou zien. Nou, er zaten overeenkomsten met het Guggenheim in Bilbao voor mij. Een prachtige marmeren trap van een zacht beige geleide je naar de benedenverdieping, met een zwembad, fitnessruimte, sauna, keuken en atelier, en loungeterras en bioscoop. Maar boven was ook marmer, een diep zwart met goudkleurige dooradering, het deed denken aan versteend hout. Prachtig! dat zat in de keuken boven, maar ook in de keuken beneden, een eenheid in het huis. Vele kamers waren verbonden met een galerij, overal had je uitzicht op de zeer ruime tuin. Dan was er nog boven. De slaapruimtes, het bad - ook hier weer dat zwart met goude marmer - en kasten, veel bergkasten. Tot slot de zolder, waar ze nog niet wisten wat ze er mee zouden doen. Groot genoeg voor twee gezinnen in onderhuur. En toch is het Sander niet om de heb te doen. ik voelde me heel welkom, net als Eef. Later genoten we nog van het uitzicht over het Kleine Ven, dat goed zichtbaar is vanuit het huis, lopend door het bos naar de Tesla van Douwe om weer naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten