Volgers

donderdag 7 februari 2019

Benen omhoog

De wandeling van maandag zat nog steeds in de benen. We waren te sloom om iets te ondernemen op donderdag. Veel meer dan wat lezen, over de boulevard heen en weer en wat kopen en koken gebeurde er niet. Ik heb zelfs een sudoku in zitten vullen.
's Avonds was ik gelukkig weer een beetje bij, dat kwam goed uit want ik zou met Mark M. gaan bridgen. Hij speelt een ander systeem dan ik, dus spraken we het tevoren even door. Toch ga je als gelegenheidspartners nog wel eens de mist in, en zo kwam het dat we tot drie keer toe in een 3-4 fit moesten spelen waarvan één keer zelfs 3 down ging. Bij de stilzit spraken we dat even uit. Bleek dat een voorbereidende klaver voor Mark betekent dat je als partner je 5-kaart moet aangeven, dus als ik wat bood was dat een 5-kaart. Het lek was boven; ik speel dat als een 4-kaart. Ik paste me op zijn systeem aan en toen ging het als een fluitje. We eindigden als tweede, met 58%. Heel leuk was vooral een pot waarbij ik 3 sa speelde. Ik sneed alles eruit en bracht zelfs de tegenstander in dwang zodat mijn klavertje 4 hoog werd. Direct na de pot (+2) brak er een zonnige lach op het anders wat nurkse gezicht van mijn tegenstander en hij gaf mij een oprecht gemeend compliment. Prachtig gespeeld! zei hij. Hij dacht dat ik het nooit zou kunnen halen, hij had een 6-kaart in mijn sterke kleur tegen. Maar dat had ik door, en zo kon ik al zijn kracht wegnemen. Daar had hij wel waardering voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten