Volgers

dinsdag 5 februari 2019

Palabrotología

Als je een dag wilt niksen, kun je het beste aan een terrasje bij de zee neerstrijken. We waren vrij vroeg, dus het bankje vooraan in de zon was nog vrij. Daar zaten we en praatten we, zwaaiden naar voorbijkomende medevakantiegangers, namen een bak koffie en toen wilde ik graag op zoek naar een boek: Palabrotología. Weinig kans natuurlijk, maar nooit geschoten is altijd mis. Er is hier een boekhandel, dus daarheen op weg. De dame moest wel even lachen toen ik de titel noemde, maar nee, ze had het niet. Bestellen is hier geen optie. O ja, de titel betekent zoiets als Bargoens Woordenboek.
Voor de Spaanse leesclub lees ik een boek met allemaal lelijke woorden, of in elk geval neerbuigend taalgebruik, en dat had me nieuwsgierig gemaakt naar bargoens. Een vriendin van die club had me gisteren op dat boek gewezen, zij heeft het.
Maar ook zonder kom ik een aardig eind in El Asco. Veel kwam er niet van lezen trouwens, we hebben vrij lang liggen zonnen en daarna maakten we een ommetje naar Moraira/Benissa Litoral waar we in de late middagzon een lekker sapje dronken. Daarna gebakken en gebraden, en lekker gegeten. Even leek het erop dat we bezoek konden krijgen van Hugo en Marjorie, maar helaas, dat lukt niet Meer zat er voor vandaag niet in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten