Volgers

zondag 3 februari 2019

Haiku

De groep ging vandaag naar de markt van Jesus Pobre, maar die had ik vorig jaar al meer dan uitgebreid bekeken. Het is een piepklein dorp, op de maandelijkse markt worden wat snuisterijen verkocht, en ook wel wat eten, maar na de inkopen van gisteren was er niets meer nodig. De omgeving is wat saai, maar Anja weet meestal wel een mooi pad te vinden. Ze had een korte tocht, twee uurtjes, op het oog. Toch had ik geen zin in weer een wandeling; morgen gaan we een flink zware doen. Achteraf maar goed; het was toch weer ruim drie uur geworden.
Vandaag ging ik liever aan het schrijven. Dick had me uitgedaagd om mee te doen aan een haiku wedstrijd. De zes haiku die ik had gemaakt - een suite, noemen ze dat - hadden een nachtje liggen rijpen en nu bracht ik de laatste finesses aan. Uiteindelijk was ik tevreden en stuurde het zestal op, naar de Haiku Kring Nederland. Ik kan ze hier nog niet plaatsen want het mogen uitsluitend nog niet gepubliceerde haiku zijn, maar op 12 oktober is de prijsuitreiking en dan zal ik mijn haiku op de blog zetten.
Verder kreeg ik het heugelijke bericht dat mijn bonusdochter Marieke doet wat ze belooft: vlak voor we hier vertrekken komt ze een weekend logeren. Geweldig! dat doet me nou enorm plezier. We gaan een mooie wandeling voor haar uitzoeken.
Verder heb ik opnieuw het boek El Asco gelezen, een wonderlijk boek dat m.i. op de rol van de leesclub staat vanwege de scheldwoorden en negatieve uitdrukkingen. Die kom je in een ander boek niet zo snel tegen natuurlijk. Heel nuttig, eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten