Volgers

vrijdag 27 november 2020

Boekje

van internet 
Ik vond een boekje ergens bij een bibliotheek huisje, zo eentje waar mensen hun overtollige boeken in zetten. De titel maakte me nieuwsgierig, ik las de achterflap en besloot het mee te nemen en te lezen. Het bleek een alleszins onderhoudende sociale thriller te zijn van een Belgische schrijver, over de relaties binnen het Opus Dei en een adellijke dame die tot haar later verdriet met een roturier getrouwd was, dat is een gewone burger. Wel de PG ofwel procureur generaal, geen min mannetje dus. De verwikkelingen van dit echtpaar met een huwelijk dat de uiterste houdbaarheidsdatum al lang was gepasseerd, zekere chantabele handelingen van hem, idiote ambitie van haar om haar zonen alsnog te laten adelen, en de 'heilige schaamteloosheid' van de leden van het Opus Dei worden in dat boek neergezet op een manier dat je het lezen niet kunt laten, geloofwaardig terwijl de vraagtekens je de rug op kruipen. Van deze schrijver, Jef Geeraerts, ga ik zeker nog wat meer lezen. Hij heeft politieke wetenschappen gestudeerd, heeft jaren in de Congo doorgebracht en was de eerste thrillerschrijver uit België die internationaal doorbrak. Tot mijn verbazing kost dit boek bijna 50 euro als je het nieuw wilt kopen.

1 opmerking:

  1. Makkelijk verdiend dus. In het buurtbibliotheekje hier in de buurt liggen zo veel boeken dat er niets meer bij kan?! Niemand wil meer boeken hebben met de komst van de e-pubs.

    BeantwoordenVerwijderen