Volgers

zondag 10 januari 2021

Bakkie doen

 Bakkie doen? met deze vraag belde mijn oudste mij op, en natuurlijk was hij van harte welkom. Bij zijn nieuwe baan heeft hij een lease auto gekregen, een elektrische Tesla, en daar rijdt hij graag mee. Het is ruim een uurtje rijden, vertelde hij me. Net na de lunch was hij er en we praatten genoeglijk bij. Hij was trots op een nieuwe app die hij heeft ontwikkeld en waardoor MOffice een stukje efficiënter is geworden. Me dunkt, een mooie prestatie. Verder ging het over van alles en uiteraard over de politiek; er is ook zoveel gebeurd de afgelopen dagen, en de verkiezingen staan ook nog voor de deur. Ik liet hem een lied horen dat ik had geschreven, en vervolgens gingen we er even op uit. We liepen een stuk langs de IJssel en via het dorp weer terug naar huis. De auto hing intussen aan het infuus; je kunt op internet vinden waar in het land elektriciteitspalen voor de auto's staan. Ook kon Douwe op zijn mobiel zien of dat bakbeest al voldoende was opgeladen. Na nog wat lekkers voor onderweg ging hij weer. Hij verheugde zich al op zijn komende werkdag.

1 opmerking: