Volgers

maandag 11 januari 2021

Mobiel toilet

jeneverbessen

 Ik stond vanochtend fris naast mijn bed op een onchristelijk uur, voor mijn doen dan, en besloot meteen om de wandeling van Rijssen naar Nijverdal te doen. Maar toen ik daar ruim een uur later stond, ging ik toch liever naar het zuiden, richting Goor dus. Het zal de lichtinval geweest zijn. In elk geval kreeg ik een tour de ville door het buitengewoon saaie Rijssen. En ik moest toch naar de wc! en nergens horeca open natuurlijk. Gelukkig was daar een bouwbedrijf op het dak van een woonhuis bezig; er stond een mobiel toilet. Daar mocht ik even de ochtend achterlaten. Opgelucht liep ik verder en vertrok uit Rijssen. Daar loopt het Havezatenpad, maar dat ging helaas naar het westen, mogelijk richting Holten. Daar had ik geen kaart van, en een plan is een plan dus ging ik langs het fietspad tussen de bomen verder naar het zuiden. Eindelijk kwam daar dan de open natuur. Het pad liep door een heide-achtig gebied met prachtige jeneverbessen. Daar stond een monumentje voor de kanjer die deze jenevers heeft weten te redden van de aanleg van alweer een autosnelweg. Maar daarna was de pret voorbij en moest ik door open landschap met huizen verder. Ook toen moest ik weer zo nodig.... en ja hoor, daar was alweer een bouwkeet met mobiel toilet. Zo was Boels mijn redding vandaag. 






1 opmerking:

  1. Een oud gezegswijs zeg: als de nood het hoogst is, dan is de redding nabij. In de bossen is het inmiddels zo druk dat je zelfs als vent moeilijk even tegen een boom kunt gaan staan pissen. Steeds komen er wandelaars langs. Voor de dames dus helemaal geen doen meer?! Corona heeft toch merkwaardige maatschappelijke effecten.

    BeantwoordenVerwijderen