Volgers

zondag 7 maart 2021

19 kilometer

Wildsporen
Nu ik los ben op Komoot, verzin ik steeds nieuwe wandelroutes. Omdat Eef had gezegd dat hij de 20 wel weer aandurft, heb ik er vrij veel van 19-21 inzitten. Vandaag werd dat de route van Epe naar Nunspeet. Alweer dwars over de Veluwe en weer een nieuw, onontdekt gebied. Het leuke van deze A-B routes is dat je op zeker moment echt ver van parkeerterreinen bent, en dat betekent dus ook geen medewandelaars. Dit gebeurde ons midden op de Veluwe, iets voorbij de Tongerense heide. Dat was een prachtig, ruim heidegebied, wel zonder jeneverbessen, en een enkeling wandelde daar nog. Maar iets verderop hadden we het rijk alleen tussen de sporen van de wilde dieren: ree, hert, zwijn. Ik dacht ook nog een marterspoor te zien. Het waren de volle 19 kilometer en vlakbij Nunspeet was ik uitgevloerd. Maar natuurlijk hebben we het gehaald, deze keer net na het vertrek van de treinen maar ach: het is zondag, er is geen spits. We gingen daarna elk ons weegs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten