Volgers

vrijdag 12 maart 2021

't Harde - Heerde

 Nu scheidden de wegen van Eef en mij toch. Hij moest naar de markt enzovoort, en ik ging naar huis. Daartoe had ik een route geprepareerd op Komoot. Helaas laat Komoot het afweten: ik krijg het niet meer voor elkaar om een geplande route te laten opnemen. Steeds komt de melding dat ik moet updaten, maar als ik dat doe, gebeurt er niets. Toen heb ik maar de track genomen die ik had uitgezet en ben zonder opname daarover gegaan, dat werkt ook. Ik denk dat ik maar niet meer publiceer op Komoot, wat heeft dat eigenlijk voor meerwaarde. Als ik de geplande routes maar heb; inmiddels zijn dat er zo'n 70. Niet te geloven wat je in Nederland aan leuke routes kunt voorbereiden, allemaal bereikbaar met het openbaar vervoer. 
De wandeling van vandaag liep van 't Harde naar Heerde. Dat is geen aanbeveler. Het eerste stuk, tussen de militaire oefenterreinen door, is buitengewoon saai. Daarna komt er wel een aardig stukje Veluwe hoor, maar het zou fijn zijn als je dat eerste stuk met een busje kunt doen. Dat zal ik nog eens uitzoeken; ik zag een busje van Keolis voorbij komen, maar dat kan een onderhoudsbusje geweest zijn. In elk geval liep ik mijn 14,5 km en kwam in Heerde aan. Daar mocht ik niet de bus naar Vorchten nemen. Die moet je van tevoren bestellen, en de man aan de knoppen had mij verteld dat er een medisch mondkapje verplicht was. Dat heb ik niet. Toch zag ik op de bushalte aangekondigd staan dat het busje eraan kwam. Maar de bus naar Zwolle kwam een half uur eerder, dus ik heb er maar niet op gewacht. Dat probeer ik een andere keer wel. Heerde is niet zo aardig als Anja mij had doen geloven, er is een modern winkelcentrum en er staat een kerk, maar natuurlijk was het dertig jaar geleden anders. Er staan wel een paar mooie huizen. Ik was blij dat ik weer thuis was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten