Het is wel al Jan-Peter wat de klok slaat tegenwoordig. Wat timmert die aan de weg! Op 13 maart was daar zijn werk Concerto no. 5, The Forest in April, geschreven op verzoek van celliste Maya Fridman die als musician in residence bij het Noord Nederlands Orkest de vrije hand had gekregen. In de live stream van Tivoli was het te volgen, eenmalig. En vandaag was daar zijn Nederlandse première van Pascal, voor septet, gebaseerd op een site waarin luchtstromingen te volgen zijn, ik vermoed deze, vandaar de naam. Ik ging er eens lekker voor zitten en kon alweer genieten van een mooi stuk. Toen ik in maart 2020 in Den Haag een les van hem kreeg, vertelde hij me dat hij maar vijf weken de tijd had om dit stuk te schrijven. Dat is aan de kwaliteit ervan niet te horen. Een stuk dat heftig moet zijn, stormachtig, maar toch licht blijft door het geluid van fluit en piccolo.
Molensteen bij Bökkers Mölle |
Overdag trouwens nog even langs geweest bij Bökkers Mölle; die is open op zondag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten