Volgers

dinsdag 9 maart 2021

Onderhoud

 Wat een druk dagje. Tenminste voor ons huidige bestaan. 's Ochtends kreeg ik bezoek van de onderhoudsman van de verwarmingsketel. Die heeft de winter goed doorstaan ondanks dat ie op leeftijd is, maar een keer nakijken kan geen kwaad natuurlijk. Het expansievat bleek stuk, er waren wat rubbertjes vergaan, wat ringetjes aan vervanging toe, maar verder stond het er allemaal glanzend bij van binnen. Ik ben blij dat ik die man had laten komen. Een afspraak kon pas na weken worden ingepland, zo druk hebben ze het. Je zult met een kapotte verwarming komen te zitten. De afgelopen winterweken was het -15, dan wil je dat het werkt. Overigens heb ik inmiddels de berekening binnen van mijn gasverbruik in die periode: viel reuze mee. Vergeleken met andere vergelijkbare huishoudens doe ik het nog altijd goed.

's Middags was daar de pianostemmer Oostendorp. Mijn arme Isabella Ibach had het te verduren gekregen, eerst die verhuizing en dan die winter, en dat na zo lang niet te worden gestemd. Ze begon echt hees te worden, een stembeurt was nu dringend nodig. Deze meneer deed dat prima. Ik had zijn naam gekregen van de pianolerares hier in de buurt. Die kwam ik tegen met haar hondje Sam, we maakten een praatje en we wisselden wat uit. Zo vroeg ik haar naar een goede stemmer en dit was de naam die ik kreeg. Later zag ik haar nog eens. De volgende keer zal ik haar vertellen dat de stemmer is geweest, en nodig ik haar (weer) uit voor de koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten