Volgers

woensdag 12 mei 2021

Er is er een jarig

 Op de 73e verjaardag van Eef werd hij van alle kanten gefeteerd en gefeliciteerd. Gnuivend van genoegen kon hij me dat vertellen vanuit zijn standplaats Gouda, waar hij vandaag als oppasopa was besteld. Schoonzoon en dochter hadden slingers opgehangen voor hem, en taart in huis gehaald om het met de kleintjes te vieren. En intussen stroomden de goede wensen maar toe. Ook kadootjes: chocolaatjes van buurvrouw Kaat, en ik had een kilo spek van de allerbeste slager in zijn vriezer gelegd. Aangekomen in zijn flat legde ik er nog een lelietje van dalen neer. Dat had ik vers geplukt tijdens mijn wandeling vandaag van Elspeet naar Garderen. Want het is een oude gewoonte van Eef om elk jaar een vers lelietje in een klein glazen vaasje in zijn kabinet te steken. Ook had ik een potje lemon curd bij me, een toch wel exotisch broodbeleg waar hij dol op is. Toen het feestvarken zelf thuiskwam, werd het dan ook heel gezellig. Hij kookte de maaltijd, en daarna hebben we in ons hoekje van de kamer oude tijden opgehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten