Volgers

vrijdag 7 mei 2021

Welkoop

Het was wel wat regenachtig, maar droog genoeg om te kunnen planten. Maar eerst ging ik in Heino hennepmatjes halen; binnenkort moeten die in de wormenbak. Alleen Welkoop heeft ze, en er is er een in Heino. Ik mikte op de aansluiting met het busje. Het is wel een aardige wandeling, maar ik had de tijd nodig om in de tuin te werken. Bovendien wil ik het openbaar vervoer stimuleren, en vooral de vrijwilligers in de kleine busjes. Ook nu stond er zo'n held te wachten bij het station, met een mondkapje op. Hij merkte blij verrast op dat ik zijn eerste klant vandaag was. Des te blijer was ik dat ik de bus had gekozen. Toen hij me ook nog dicht bij de Welkoop afzette, was ik helemaal tevreden. Die Welkoop winkel is overigens een schatkamer. Heel anders dan Ranzijn, waar ik maandag was. Ranzijn doet in planten en dieren, Welkoop doet in spullen voor dieren en de boerderij. Zo zie je daar nepspenen voor schapen, prikopzetters voor koeien die melk drinken bij andere koeien, kippenhokken, handschoenen en laarzen, en een oneindige variatie aan metalen voorwerpen die voor paarden, konijnen en schapen te gebruiken zijn. Mijn hennepmatjes zorgden voor lege blikken, maar ik had het al uitgezocht, ze waren op voorraad. Het lag bij de cavia-parafernalia. Daar zag ik ook nog een voedselverdeler voor kuikentjes, ik bleef me verbazen. Thuis gekomen vond ik dat ze ook nog bakkersgist verkopen! Veelzijdig.

In de tuin heb ik eerst wat onkruid weggehaald. Daarna ging de marjolein erin die ik van Leonieke heb gekregen, en zaaide ik sla, andijvie en snijbiet. De tuinbonen staan er al prachtig bij, en ook de gewone bonen komen al boven de grond. De boerenkool staat te bloeien, de hop slingert zich om het hek en de frambozen schieten de grond uit. Ik denk dat dit seizoen niet slecht zal worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten