Volgers

zaterdag 10 juli 2021

Deventer

De treinen lopen niet rond Zwolle, momenteel, ook niet naar Olst maar toch ging ik naar Deventer. Ik wilde daar eigenlijk van Abdij Sion naar Deventer noord lopen, maar toen ik aankwam bleek de bus nog zeker 20 minuten later te komen. Toen pakte ik maar de bus die wel ging, naar Deventer noordwest. Van daar uit liep ik zo groen mogelijk terug naar het spoor. Stukjes daarvan hadden we al gelopen toen we uit de abdij kwamen. De rest was vooral de stad, maar wat een aardige stukken zitten daarbij. Veel groen, gezellige straten, soms sociale woningbouw maar dan toch tussen andere delen die de boel een leuke uitstraling geven. Zo kwam ik langs een geheimzinnig verlaten gebouw, enorm, mogelijk een oud ziekenhuis, dat achter hekken verstopt zat. Het zou worden gerenoveerd. Een aanwinst voor Deventer, lijkt mij zo, beter dan de boel slopen en daar een serie blokkendozen neerzetten. Het was geen grote wandeling, maar zo had ik de middag vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten